Úspěšné tažení Facebooku pokračuje. Ve druhém čtvrtletí dokázala technologická firma Marka Zuckerberga udržet růstovou trajektorii a dosáhla zisku ve výši 2,06 miliardy dolaru. V minulém čtvrtletí činil zisk 1,5 miliardy dolarů.

V meziročním srovnání je zlepšení ještě markantnější, v červenci loňského roku reportoval Facebook zisk ve výši 719 milionů dolarů. Akcie společnosti na takzvaném aftermarketu tak posílily o více než pět procent a jsou nejvýše v historii. Kurz kolem 130 dolarů znamená, že investoři, kteří na Facebook vsadili hned při jeho vstupu na burzu, dosahují zhodnocení blížícího se 250 procentům. 

 

Zisk na akcii činí 97 centů, zatímco loni to bylo 50 centů. Překonal tak očekávání analytiků, kteří odhadovali 82 centů na akcii. Společnost překvapila i výší tržeb. Loni reportovala 4,04 miliardy dolaru, letos to je za druhé čtvrtletí 6,44 miliardy dolaru.

Společnost také uvádí, že oproti předchozímu čtvrtletí vzrostl počet měsíčních aktivních uživatelů na 1,71 miliardy z 1,65 miliardy. Počet denních uživatelů pak vzrostl na 1,13 miliardy. Tržby i zisk táhne hlavně reklama. Příjmy z ní z 84 procent zabezpečují reklamy z aplikací na mobilních zařízeních.

Pozornost budí především rychle rostoucí Instagram, který Facebook koupil v roce 2012 za miliardu dolarů. Jeho popularita mezi lidmi roste a nyní ho používá přes 500 milionů lidí na celém světě. Osmdesát procent z nich přitom pochází z jiných zemí než ze Spojených států. Instagram tak předběhl v počtu uživatelů i Twitter a dále roste, aplikaci denně používá 300 milionů lidí, což je dvakrát více než v případě Snapchatu. Právě rostoucí popularita Instagramu a dalších aplikací nejen od Facebooku dělá Twitteru vrásky.

Do portfolia Facebooku také patří samozřejmě aplikace Messenger a WhatsApp, které mají více než miliardu uživatelů a stojí za výraznou částí zisků i tržeb společnosti.

Facebook tak nechává v závěsu ostatní symboly Spojených států. Applu klesl zisk už druhé čtvrtletí v řadě a Twitter opět nepřekvapil a zůstal nadále ve ztrátě. Výsledky Alphabetu, mateřské firmy Googlu, se trhy dozví až ve čtvrtek.

Čistý zisk Facebooku a Twitteru (čtvrtletí, miliony dolarů)

Komentář: Zatímco Facebooku v posledních letech neustále narůstá zisk, Twitter se od svého založení stále nedokázal dostat ze ztráty – čelí silné konkurenci i ze strany Instagramu, který patří Facebooku.

Deník Wall Street Journal také minulý měsíc uvedl, že Facebook zaplatil 50 milionů dolarů mediálním společnostem a celebritám v souvislosti se službou Facebook Live. Mělo jít o příspěvek, který je má motivovat k používání služby, dokud Facebook nevymyslí, jak na živém přenosu vydělat. Reklamy do živého vysílání zatím Facebook nezavedl.

Stále lepší výsledky také umožňují Marku Zuckerbergovi investovat například i do vývoje virtuální reality.