Největší světový výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola ve druhém čtvrtletí zvýšil čistý zisk zhruba o 11 procent na 3,5 miliardy dolarů (94,6 miliardy korun). Tržby mu ale páté čtvrtletí za sebou klesly. Firma to ve středu zdůvodnila náročnými podmínkami na mnoha rozvíjejících se trzích, například v Číně nebo v Argentině, a snížila odhad růstu tržeb za celý rok.

Coca-Cola v rámci letní kampaně rozdává mobilní data od O2 - čtěte ZDE

Zisk na akcii vzrostl během tří měsíců na 79 centů ze 71 centů na akcii před rokem. Po očištění o některé položky firma vydělala 60 centů na akcii. Čistý provozní příjem ale klesl o pět procent na 11,5 miliardy dolarů.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali zisk 58 centů na akcii a tržby 11,6 miliardy dolarů.

Společnost pod vedením generálního ředitele Muhtara Kenta zavedla novou velikost balení a zahájila program snižování nákladů, aby podpořila ziskovost. Brzdí ji ale slabší tržby v zahraničí. Ve druhém čtvrtletí jí klesly tržby ve všech regionálních divizích s výjimkou Severní Ameriky, která je jejím největším trhem.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Coca-Cola ve středu také uvedla, že v letošním roce očekává nárůst srovnatelných tržeb o tři procenta. Dosavadní odhad počítal se zvýšením o čtyři až pět procent.

Akcie firmy se před začátkem obchodování na burze v New Yorku vydaly dolů a ztrácely více než dvě procenta.