Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor se ve druhém čtvrtletí snížil na 1,66 bilionu wonů (zhruba 36 miliard korun) z 1,70 bilionu wonů před rokem. Oznámila to v úterý firma, která vyrábí automobily i v Česku. Vykázala tak již desátý pokles čtvrtletního zisku za sebou.

Automobilka Hyundai se potýká s ostrou konkurencí a s poklesem poptávky po některých klíčových modelech na domácím trhu a ve Spojených státech. Její zisky v Číně navíc zasáhly slevy, jež měly za úkol přilákat kupce.

Čistý zisk automobilky nepatrně zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 1,67 bilionu wonů. Celkové tržby společnosti stouply o osm procent na 24,68 bilionu wonů. Provozní zisk se zvýšil o necelé procento na 1,76 bilionu wonů.

Automobilka v úterý sdělila, že hodlá posílit nabídku sportovně-užitkových vozů. Poptávka po těchto automobilech totiž roste v důsledku nízkých cen ropy. Hyundai přitom dříve sázela spíše na sedany, na jejichž prodeji je nyní více závislá než konkurence, napsala agentura Reuters.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.