Maloobchodní síti Hruška loni v Česku klesly tržby o půl procenta na 7,64 miliardy korun. Zisk společnosti se snížil o čtvrtinu na 150 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.

"Velkoobchodní tržby byly realizovány pod úrovní roku 2014, a to -4,1 procenta, nárůst zaznamenala maloobchodní činnost, a to o 0,72 procenta," napsala firma ve zprávě. Díky rozšíření sítě maloobchodních prodejen mírně vzrostly maloobchodní tržby.

Na konci loňského roku měla společnost 451 vlastních maloobchodních jednotek. Síť Hruška zajišťovala jednotnou obchodní politiku pro celkem 671 provozoven. Firma loni vynaložila na investice 75 milionů korun.

Maloobchod Hruška patří v Česku k největším prodejním sítím. Řetězec, který má prodejny hlavně na Moravě a ve východních Čechách, patří Pavlu Hruzíkovi, Jarmile Plevové a Janě Škrabalové. Společnost měla loni 3451 zaměstnanců.