Americký výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo zvýšil zisk ve druhém finančním čtvrtletí zhruba o procento na dvě miliardy dolarů (48,8 miliardy korun). Tržby společnosti během tří měsíců klesly, avšak překonaly odhady. Firmě pomohla solidní poptávka po drobném občerstvení Frito-Lay a zájem o nové nápoje v Severní Americe.

Čistý zisk za tři měsíce do 11. června vzrostl na 2,01 miliardy dolarů z 1,98 miliardy dolarů před rokem. Tržby klesly o 3,3 procenta na 15,4 miliardy dolarů, mírně ale překonaly odhady analytiků v průzkumu agentury Reuters, kteří počítali s výsledkem 15,37 miliardy dolarů.

Tržby v divizi drobného občerstvení Frito-Lay stouply o tři procenta. Divize zahrnuje kukuřičné lupínky Doritos, brambůrky Lay’s a řadu drobných pochutin značky Simply, která se rozšířila o nové produkty. Tržby v severoamerické divizi nápojů, která je největší součástí skupiny, stouply o procento.

Generální ředitelka podniku Indra Nooyiová uvedla, že na čtvrtletních tržbách firmy se nepříznivě podepsal vliv směnných kurzů a odštěpení jejích aktivit ve Venezuele. Za "neuvěřitelně proměnlivé" světové makroekonomické situace jsou ale výsledky za druhý kvartál potěšující, uvedla ve čtvrteční výsledkové zprávě.