Všechno, co kdy vzniklo pod hlavičkou Amazonu - ať vezmeme například záměr roznášet zboží s pomocí dronů, začít komukoliv na objednávku tisknout knihy nebo produkovat legendární motoristický pořad Top Gear - se zrodilo ve formě "white paper", tedy jednoduchého písemného dokumentu. Kdokoliv má nápad, že by se Amazon měl do něčeho pustit, zpracuje svoji vizi na "onepager", "twopager", "fourpager" či "sixpager" – jedno- až šestistránkový dokument. A kolegové rozhodnou, zda má smysl do něj investovat, či nikoliv.

"Věříme v psané slovo. Nepracujeme s powerpointovými prezentacemi. Sepíšete projekt. Sejdete se s kolegy, rozdáte jim papíry a pak je pár minut ticho. Všichni čtou, dělají si poznámky. Po následné debatě ten nápad buď dostane zelenou, nebo ne," popisuje jednu z klíčových praktik největšího e-shopu světa Amazonu jedna z jeho vysoce postavených HR manažerek Georgina Yellowleesová.