I když v Česku nejvíce roste maloobchodní internetový trh, který stoupá každý rok dvouciferně, Češi čím dál více utrácejí za potraviny. Jejich prodejci od ledna do dubna meziročně utržili o 5,6 procenta více, nejvíce to bylo o Velikonocích.

Potvrdil to Český statistický úřad (ČSÚ), který zveřejnil i průměrnou výši obchodní marže obchodníků za rok 2014. Ta udává rozdíl mezi tržbami a náklady na prodané zboží a v daném roce dosáhla v průměru 22,9 procenta. Nejméně ziskoví byli prodejci pohonných hmot, jejichž marže dosáhla necelých sedmi procent. Nejvíce peněz ze svých výrobků naopak měly obchody s obuví nebo oděvy. Ty se těšily z marže o výši 43,5 procenta.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se