Automobilka Škoda Auto v květnu zvýšila počet dodávek zákazníkům meziročně o 4,5 procenta na 96 700 vozů. Byl to nejlepší květen v historii automobilky, uvedla v pondělí firma v tiskové zprávě. Nárůst prodejů zaznamenala hlavně v Evropě, Rusku i Číně.

Prodeje Škody Superb meziročně vzrostly více než o 110 procent, v květnu se prodalo 12 500 kusů tohoto modelu, naopak odbyt Škody Citigo, která se prodává pouze v Evropě, klesl o 13 procent. Nejprodávanějším modelem je nadále Škoda Octavia, v květnu zákazníci zakoupili 36 600 těchto vozů, což je oproti loňsku mírný pokles. Na tuzemském trhu činil růst Škody oproti květnu minulého roku téměř 12 procent, prodalo se 8100 vozů.

"Výrazný růst v Evropě a v dalších regionech potvrzuje, že naše omlazená modelová paleta je na trhu pozitivně přijímána. Zejména nová Škoda Superb a Yeti zaznamenaly vysokou poptávku ze strany zákazníků," uvedl člen představenstva Škody Werner Eichhorn.

V Evropě se prodej meziročně zvýšil o 8,2 procenta, v Rusku o 23,7 procenta a v Číně o 2,4 procenta. Téměř ve všech zemích střední Evropy prodeje rostou, v západní Evropě prodej rostl mírně, na trzích východní Evropy mimo Rusko si značka drží úroveň loňského roku.

V Číně, největším odbytišti značky, vzrostl počet dodávek zákazníkům na 24 200 vozů, v Německu, které je druhým nejsilnějším trhem, činil v květnu růst téměř 11 procent, prodalo se tedy 15 500 vozů. S tržním podílem 5,4 procenta si automobilka udržela pozici nejlepší importované značky.

Škoda v letošním prvním čtvrtletí zvýšila dodávky zákazníkům o čtyři procenta na rekordních 276 000 aut. Provozní zisk automobilky Škoda Auto vzrostl v tomto období meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy korun). K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál. Ve stejném období rostly také investice automobilky, a to o čtyři procenta na 71 milionů eur, tedy v přepočtu zhruba 1,9 miliardy korun.