Maloobchodnímu trhu se celkově daří: podle aktuálního výzkumu poradenské společnosti Deloitte mezi 250 největšími retailovými prodejci na světě vzrostl trh ve finančním roce 2014 o 4,3 %. To je víc než roky předtím, ještě v roce 2011 maloobchodní trh klesal.

Co ale přesvědčí Čecha, aby si koupil výrobek například v e-shopu? Ani popis produktu na webu, ani doporučení odborníka. Český zákazník nejvíc věří doporučení od svého kamaráda nebo příbuzného. Průzkum Deloittu také zjistil, že 60 procent Čechů dá ze všeho nejvíc na doporučení svého okolí, odborníkům důvěřuje 43 procent Čechů a jen zlomek věří doporučením na webových stránkách obchodu nebo informacím od výrobce.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se