Ceny piva, cukrovinek a kávy svým zákazníkům několik let uměle zvyšovaly některé německé maloobchodní řetězce. Nemusely se přitom bát, že jim prodeje klesnou ve prospěch konkurence. Společnosti Metro, Edeka a Lidl, který působí také v České republice, se totiž tajně dohodly o zvyšování cen mezi sebou. Zdražování piva navíc koordinoval největší světový pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev.

Dohodu ale nakonec odhalily německé úřady a protože takové chování firem je v Německu nelegální, v pondělí potrestal viníky tamní antimonopolní úřad pokutou ve výši 90,5 milionů eur, tady asi 2,5 miliardy korun.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se