Facebook jde proti proudu dalších technologických společností. Jeho příjmy za první čtvrtletí vzrostly na 5,38 miliardy dolarů (129 miliard korun). Cifra představuje meziroční nárůst o 51,9 procenta. Na rozdíl od zklamání z výsledků Applu a Twitteru (kterým po jejich vyhlášení citelně klesly akcie) jsou výsledky Facebooku mnohem optimističtější. Facebook dokonce předčil očekávání analytiků. Například server The Wall Street Journal původně počítal, že příjmy společnosti meziročně poskočí o necelou polovinu na 5,26 miliardy dolarů.

Čistý zisk společnosti vzrostl na 1,51 miliardy dolarů (36,1 miliardy korun) z 509 milionů o rok dříve. To je nárůst téměř o 200 procent. V přepočtu na akcii to představuje meziroční růst z 18 na 52 centů. Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 77 centů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters čekali zisk 62 centů na akcii a příjmy 5,26 miliardy dolarů.

Podle středeční zprávy se zvýšil i počet denních aktivních uživatelů. V březnu se do sociální sítě připojilo 1,09 miliardy uživatelů denně, to představuje meziroční nárůst o 16 procent.

Facebooku čím dál více vychází sázka na mobilní telefony. Mobilní reklama podle posledních výsledků tvořila celých 82 procent příjmů z inzertních tržeb. V předchozím čtvrtletí tato reklama tvořila 80 procent celé inzerce, zatímco před třemi lety to byla sotva čtvrtina. Facebooku také dlouhodobě roste průměrný příjem z jednoho uživatele. Celkový příjem z reklamy vzrostl o 56,8 procenta na 5,2 miliardy dolarů.

Společnost rovněž uvedla, že plánuje vytvořit novou třídu akcií bez hlasovacích práv. Návrh na vznik akcií však musí odsouhlasit současní akcionáři na červnové valné hromadě.

Očekával se výrazný posun ve videoreklamě, která je pro zadavatele dražší, ale je rovněž považována za účinnější. Společnost čísla týkající se tohoto sektoru nezveřejnila. Na Zuckerbergově síti se již podle listu Financial Times protočí až 100 milionů hodin videí denně.

Neméně důležité jako zisky jsou i výdaje. Kromě těch běžných provozních Facebook platí značné částky i za technologické experimenty a inovace. Kolik investuje do tohoto segmentu, ale společnost ve středečních výsledcích neuvedla. Největší sociální síť světa plánuje do deseti let nabízet vlastní telekomunikační služby a chce se soustředit na tři oblasti technologií: na zajištění přístupu ke svým službám, umělou inteligenci a na změněnou realitu v podobě virtuální a rozšířené reality. Aktuálně například na trh míří první komerční verze "brýlí" pro virtuální realitu Oculus Rift, které vyrábí firma, již sociální síť koupila v roce 2014.