Je ta suma vůbec uvěřitelná? Na necelých sedm bilionů korun se podle studie konzultační společnosti Bain & Company šplhají loňské celosvětové útraty za prémiové zboží, jako je luxusní oblečení, šperky či hodinky. Exkluzivní výrobky si na světě dopřává přes 330 milionů lidí, nejvíce Číňané, největším trhem zůstávají Spojené státy následované Japonskem.

Luxus ale posiluje i v Česku, v posledních letech do země přišlo třináct prestižních světových značek, nejvíce s módou. Útraty ale rostou i za český křišťál nebo drahokamy. Často však jde o cizí produkci. Jak si ale vedou české výrobky? A existují v Česku vůbec značky, které se za luxusní dají považovat?

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se