Německá automobilka BMW v únoru meziročně zvýšila prodej o osm procent na 164 tisíc vozů. To představuje nejlepší únorový výsledek v historii podniku. V pátek to oznámila firma, která je největším výrobcem luxusních vozů na světě.

Odbyt automobilů samotné značky BMW stoupl o devět procent na 143 tisíc vozů. Automobilka nabízí rovněž malé automobily Mini a superluxusní limuzíny Rolls-Royce.

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Ten chce ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit. Stejný cíl má ovšem také další německý rival Audi.

Společnosti Mercedes-Benz, která je součástí koncernu Daimler, již dříve ohlásila nárůst únorového prodeje zhruba o 11 procent na 134 tisíc vozů. Odbyt značky Audi patřící do koncernu Volkswagen stoupl přibližně o tři procenta na 127 tisíc vozů.