Během jízdy po dálnici řidič jen zajede ke kraji na speciální dobíjecí stanici, svůj elektromobil připojí k nabíječce a za půl hodiny může pokračovat dál. Už příští rok by to mělo být možné na 15 nových dobíjecích stanicích pro elektromobily, které chce energetická společnost E.ON postavit u českých dálnic za celkem 36 milionů korun. S výstavbou chce začít v nejbližších týdnech. 

Právě omezená délka dojezdu je to, co zatím nejvíc limituje širší využití elektromobilů v osobní dopravě. "Projekt Fast-E, jak jsme jej nazvali, je financován z fondů Evropské unie a má za cíl vytvořit spojenou a rychle dobíjecí infrastrukturu pro dopravní prostředky poháněné elektřinou," říká Michael Fehn, předseda představenstva E.ON Czech Holding.

E.ON chce pokrýt sítí dobíjecích stanic hlavní dálniční tahy na území České republiky nejpozději do konce roku 2017.

Projekt je výjimečný v tom, že půjde o rychlodobíjecí stanice, kde nabití elektromobilu bude trvat do 30 minut, zatímco u běžných stanic trvá nabití i osm hodin.