Společnost Student Agency patřící Radimu Jančurovi loni prodala v Česku letenky za 2,74 miliardy korun, což je meziroční nárůst o sedm procent, uvedla v pondělí v tiskové zprávě ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová. Udržela si tak pozici jedničky na českém trhu, před druhou Asianou, která provozuje portál Letuška.cz. Velmi rychle roste také český prodejce SkyPicker.com, který však prodává letenky na globálním trhu. 

"Největší podíl na nárůstu mají on-line prodeje letenek přes webové stránky a aplikace, které meziročně rostly o 11 procent," uvedla Janičinová. Loňský rok byl pro leteckou dopravu příznivý, protože ceny se u řady destinací ocitly na nejnižší úrovni za posledních pět let. Rekordní ceny byly i do vzdálenějších lokalit, jako jsou New York, oblast Karibiku či Dubaj. "Tam se cestovalo až o třetinu levněji než v roce 2014. Lidé celkově cestovali více," řekla Janičinová. Nejsilnějším prodejním měsícem byl leden, kdy prodejce vystavil přes 23 000 letenek.

Společnost prodává letenky i na Slovensku, dohromady s Českem jich prodala za 3,15 miliardy korun. Mezi nejoblíbenější destinace českých klientů patří Thajsko, Srí Lanka, Bali a USA. V Evropě jde o tradiční turistické destinace Barcelona, Řím, Amsterdam, Londýn a Paříž. "Ta patří k dlouhodobě nejoblíbenějším. Po teroristických útocích (v Paříži) však zájem klesl o desítky procent. Nyní se postupně vrací mezi nejžádanější," řekla Janičinová.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Současný vývoj trhu naznačuje, že ceny letenek zůstanou nízké i letos díky nižší ceně pohonných hmot a stále vysoké konkurenci.

Největší konkurent Jančurovy společnosti Asiana loni utržila celkem 2,7 miliardy, což je nárůst téměř o čtvrtinu. Prodej letenek tvořil tři čtvrtiny této sumy. Česká firma SkyPicker.com, která taktéž poskytuje prodej letenek, ovšem na globálním trhu, měla loni dvoumiliardové tržby, což je násobně více než o rok dříve.