Zisk diskontních obchodů Lidl v Česku vzrostl ve finančním roce 2014/2015 o 50 procent na 2,6 miliardy korun. Jde o nejvyšší zisk dosažený obchodním řetězcem v Česku za poslední roky. Tržby společnosti stouply o 16 procent na 33,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Lidl.

"Zisk obchodního roku 2014 ve výši 2,6 miliardy korun byl převeden na společníky v plné výši," píše firma ve zprávě.

Lidl v prosinci uvedl, že investuje v Česku do modernizace prodejen, výstavby nových a rozvoje skladových ploch během tří let devět miliard korun.

Firma chce vytvořit 1500 nových pracovních míst a do roku 2018 plánuje přestavět desítky svých obchodů. Nyní provozuje v Česku 230 obchodů a zaměstnává přes 6600 lidí.

Lidl vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých obchodních řetězců. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.

Konkurenčním diskontním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly o 62 procent víc – 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist