Zisk diskontních obchodů Lidl v Česku vzrostl ve finančním roce 2014/2015 o 50 procent na 2,6 miliardy korun. Jde o nejvyšší zisk dosažený obchodním řetězcem v Česku za poslední roky. Tržby společnosti stouply o 16 procent na 33,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Lidl.
"Zisk obchodního roku 2014 ve výši 2,6 miliardy korun byl převeden na společníky v plné výši," píše firma ve zprávě.
Lidl v prosinci uvedl, že investuje v Česku do modernizace prodejen, výstavby nových a rozvoje skladových ploch během tří let devět miliard korun.
Firma chce vytvořit 1500 nových pracovních míst a do roku 2018 plánuje přestavět desítky svých obchodů. Nyní provozuje v Česku 230 obchodů a zaměstnává přes 6600 lidí.
Lidl vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých obchodních řetězců. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.
Konkurenčním diskontním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly o 62 procent víc – 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist