Drobná ruská holčička Máša dokáže vše, na co si vzpomenete – tančí, zpívá, boxuje, maluje, hraje na kytaru.

Poklidného medvěda připravuje o rozum, zatímco stamiliony dětí po celém světě se baví.

Tím největším kouskem je ale prodej licencí na výrobky s oblíbenou dvojicí.

"Loni jsme prodali 180 licencí, letos očekáváme prodej další více než stovky," říká pro Marketing a Media licenční manažerka společnosti Animaccord, jež Mášu a medvěda vyrábí, Oksana Ševelevová.

Největší zájem je z Itálie, Francie, východní Evropy nebo Blízkého východu. Máša a medvěd totiž už dávno nejsou fenoménem jenom v Rusku. V srpnu zařadila seriál do své nabídky americká streamovací služba Netflix a v Itálii se před Vánocemi promítalo několik sedmiminutových dílů najednou i v kinech.