Konkurenci soukromých dopravců zatím státní České dráhy čelí hlavně díky lobbingu. A v této taktice chtějí pokračovat i nadále. Firmě totiž hrozí, že přijde o velkou část stávajících zakázek na provozování dotovaných spojů. Za ty dráhy od krajů a státu inkasují 13 miliard korun ročně a tvoří dvě třetiny jejich příjmů.

"Nemůžeme jen pasivně čekat a dívat se, co se děje. Musíme být aktivní," říká šéf ČD Pavel Krtek. Firma proto plánuje aktivní lobbování za novou legislativu. "Je to jedna z nejdůležitějších věcí, které musíme řešit," dodává Krtek. Jde hlavně o připravovanou novelu zákona o drahách, která se finalizuje. Drah se týká i zákon o veřejných službách.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se