Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën se loni vrátila k zisku. Společnosti pomohly nižší náklady, omezení slev na vozy a oživení poptávky v Evropě. Konsolidovaný čistý zisk činil 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 555 milionů eur v roce 2014.

PSA je podle prodeje druhou největší automobilkou v Evropě. V Česku provozuje společně s japonskou Toyotou kolínskou automobilku TPCA. Výrobní závod má také na Slovensku.

Výsledky ukazují, že generálnímu řediteli Carlosu Tavaresovi se daří plnit plány na transformaci firmy. Tavares se ujal funkce předloni a spustil ambiciózní plán oživení, který se ve všech bodech podařilo splnit již za loňský rok, tedy mnohem dříve, než firma plánovala. Od letoška díky tomu automobilka začne znovu vyplácet dividendu.

54,68 mld. eur

dosáhly loni příjmy PSA Peugeot Citroën, což je růst o šest procent. Prodej aut však stoupl jen o 1,2 procenta na 2,9 milionu vozů.

Zisková marže, tedy podíl zisku na tržbách, v automobilové divizi činila loni pět procent. Firma přitom plánovala, že zisková marže se na tuto úroveň dostane v rámci plánu oživení až v období let 2019 až 2023. Výše marže dělá z PSA jednoho z nejziskovějších výrobců aut v Evropě, uvedl list The Wall Street Journal. Společnost uvedla, že po splnění plánu oživení představí na počátku dubna nový růstový plán.

PSA musel v roce 2014 finančně podpořit stát a čínská společnost Dogfeng. Každý ze subjektů vlastní v automobilce nyní podíl 14 procent.