Škoda již odtajnila parametry jedné z pohonných jednotek, která se bude v blízké budoucnosti montovat do chystaného velkého SUV značky.

Plug-in hybridní pohon totiž v sobě ukrývá koncept Vision S, který bude mít světovou premiéru během nadcházejícího jarního evropského autosalonu v Ženevě.

Podle tiskové zprávy automobilky jsou v útrobách automobilu dokonce tři motory. Kromě klasického a dobře známého benzinového přeplňovaného čtyřválce 1,4 TSI je totiž v šestistupňové automatické převodovce zabudován elektromotor s trvalým výkonem 40 kW. Pomáhá pohánět kola přední nápravy.

Nové SUV od Škody a konkurence

Délkou kolem 4,7 m se novinka od Škody dostane na horní hranici kategorie D-SUV, která také bývá označována jako střední třída. Nejlevnější sedmimístný vůz v této kategorii je Nissan X-Trail, který se se třemi řadami sedadel prodává od 593 900 korun. Dalšími přímými konkurenty pro novou škodovku by měly být modely Mitsubishi Outlander, Kia Sorento nebo Hyundai Santa Fe. Přehled všech verzí sedmimístných SUV s cenou do milionu korun si prohlédněte zde.

Žádný z výše uvedených modelů nepatří mezi bestsellery. Lépe se prodávají menší SUV na pomezí kompaktů a střední třídy, například Honda CR-V. I té by měla nová škodovka v levnějších verzích konkurovat. Stejně jako v článku zmíněnému Fordu Kuga a novým generacím kompaktních modelů Kia Sportage, VW Tiguan nebo Hyundai Tucson. 

Naopak ve vrcholných verzích může nové SUV od Škody stejně jako Superb přebírat zákazníky i takzvaným prémiovým značkám a jejich modelům Audi Q5, BMW X3 a X5, Mercedes GLC a GLE nebo Volvo XC60.

Ceníky a  testy těchto modelů naleznete po kliknutí na jejich aktivní jméno.

Přestože se do zádi vejdou sedadla pro další pár cestujících, vypadá tato část vozu poměrně sportovně.


U zadní nápravy je pak namontován druhý a výkonnější elektromotor. Pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Má výkon až 85 kW a točivý moment 270 Nm.

Dohromady disponuje celé toto soustrojí výkonem 165 kW (225 koní), což postačuje ke zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost během 7,4 sekundy a dosažení maximální rychlosti bezmála 200 kilometrů v hodině.

Kapacita Li-ion baterií umístěných pod podlahou činí 12,4 KWh. Je možné je dobíjet i z klasické domácí zásuvky a měly by při plném nabití postačit na ujetí vzdálenosti 50 kilometrů čistě na elektřinu.

Pozoruhodná je hodnota spotřeby. Je pouze 1,9 litru na sto kilometrů. V zájmu objektivity je ale nutno poznamenat, že se jedná o hodnotu platnou pouze pro prvních sto kilometrů a ještě tehdy, když je baterie plně nabitá. Hodnota emisí CO2 je spočítána na 45 gramů.

Energie z baterií společně s tou, která je ukryta v nádrži na ropné palivo, postačí na ujetí celkových 1000 kilometrů.
V interiéru vozu bude v Ženevě umístěno šest samostatných sedaček ve třech řadách. Cestující by měli mít dostatek místa díky rozvoru 2,79 metru. Skutečné auto ale bude později disponovat buď pěti, nebo sedmi místy. Škoda tvrdí, že každý z cestujících ve voze bude ze svého místa ovládat multimediální systém.

Ostatní rozměry koncepčního auta jsou tyto. Délka: 4,70 metru, šířka 1,91 metru a výška 1,68 metru.

Škoda v tiskové zprávě rovněž informuje, jak vznikal design. "Design je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla. Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty, zvýrazněné zelenou barvou Island," uvádí automobilka.

Sériové auto, které vyjde z představeného konceptu, se začne v závodě Kvasiny vyrábět na podzim tohoto roku. Ještě předtím se v Paříži na podzimním autosalonu odehraje slavnostní premiéra. První zemí, kde se začne auto prodávat, se stane Česká republika. Základní cena by mohla začínat někde kolem částky 650 000 korun. O jméně se zatím spekuluje. Jedním z pravděpodobných označení je slovo Kodiaq. Nejdůležitější trh značky, což je Čína, přijde na řadu na jaře roku 2017.

Záď vozu SUV od Škody

Škoda

Zdroj: Škoda Auto