Čínští turisté v Česku loni poprvé utratili ze zahraničních návštěvníků ze zemí mimo EU nejvíc. Jejich podíl na útratách turistů ze států mimo unii v tuzemských obchodech loni stoupl na 25 procent, roce 2014 to bylo 14 procent. Podíl Rusů, kteří ještě předloni žebříček vedli, naopak klesl na 24 procent z předloňských 44 procent. Vyplývá to z údajů společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.

Na třetím místě skončili loni návštěvníci z Tchaj-wanu (7 procent). Více v Česku v meziročním srovnání také utráceli Američané (5 procent) a návštěvníci z Jižní Koreje (3 procenta).

Nejvyšší průměrnou hodnotu nákupu měli loni turisté z Thajska, a to 27 643 korun. Na druhém místě byli návštěvníci z Hongkongu s útratou 25 146 korun, meziročně o 5000 korun víc. Třetí jsou Číňané výší průměrného nákupu 19 712 korun.

Do Česka loni přijelo 285 000 Číňanů, meziročně o 74 000 víc. Počet ruských návštěvníků klesl o 258 000 na 433 000, vyplývá z posledních údajů statistiků. Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Například pražský obchodní dům Kotva na začátku roku oznámil, že se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině - Kao-tche-wa.