Pokud byla společnost GoPro na burze v minulých letech skokanem, je už půl roku naopak parašutistou - a poslední týdny nešťastníkem, kterému se ten padák ani neotevřel. V některých dnech během února zaznamenala pád cen akcií až o osm procent. Největší paniku způsobilo oznámení, že zisky za čtvrté čtvrtletí loňského roku byly ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 o 21 procent nižší. Přitom tehdy ještě byly kamery GoPro nejprodávanější na světě. Za poslední půlrok se ale cena akcií propadla téměř o polovinu.

Ke klidu nepřispělo ani oznámení, že v březnu GoPro opustí její finanční šéf a jedna z výrazných postav ve vedení Jack Lazar. Nahradí ho Brian McGee, který dříve působil v kalifornského výrobce čipů Qualcomm. Zakladatel a CEO firmy Nick Woodman při loučení s Lazarem vyjádřil naději, že volný čas využije k tomu, aby se konečně naučil pořádně surfovat. Někteří komentátoři ale poznamenali, že umění nasednout na správnou vlnu poslední dobou postrádá celá firma.

Příběh fenoménu jménem GoPro začal roku 2002, kdy Nick Woodman při filmování svých prázdnin v Austrálii zjistil, že neexistuje kamera, která by se k tomu hodila. Woodman založil společnost, která ji měla vyvinout a prodávat. Nejdřív to zkoušel s klasickým kinofilmem, ale výsledky byly žalostné; typ GoPro Hero 35 mm All-Season Sport Camera nikoho neoslovil. Teprve roku 2007 přišel model Digital Hero 3 - trpasličí a mimořádně odolná kamera, která snese skoro všechno. Následoval úspěch a z GoPro se stala kultovní záležitost.