Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v lednu dodala zákazníkům 91 600 vozů, což je meziročně o 5,2 procenta a 4600 aut více. Jedná se o dosud nejlepší lednový výsledek. Za nárůstem stojí především posílení prodejů v celé Evropě a Číně. V Rusku prodeje kvůli napjaté situaci naopak nadále klesají. Automobilka to uvedla v úterní tiskové zprávě.

Dobrý ohlas u zákazníků získaly nové generace modelů. Dodávky vozu Škoda Fabia vzrostly celosvětově o 25,8 procenta, a u vozu Škoda Superb dokonce o 62,3 procenta. Poptávka po voze Škoda Yeti vzrostla o 29,4 procenta.

"Škoda do nového roku vstoupila dobře. Naše dodávky vozů zůstávají celosvětově na vysoké úrovni. Máme radost z pokračujícího pozitivního vývoje prodeje nových generací našich modelů," řekl člen představenstva Werner Eichhorn.

Na celosvětově nejsilnějším trhu značky, v Číně, pokračuje růstový kurz. Dodávky zákazníkům vzrostly v lednu o 8,8 procenta na 31 300 vozů.

V Číně růst táhne zejména model Yeti. Číňané si oblíbili vozy SUV a Škoda jim zatím jiný model nabídnout nemůže. Yeti již čeká na svého nástupce i další vozy, které jej v nabídce doplní. Ještě letos Škoda představí větší SUV Kodiaq, v dalších letech se zákazníci minimálně v Číně dočkají dalších dvou modelů této kategorie.

Vysokého nárůstu dosáhla automobilka rovněž v Izraeli, a to o 34,4 procenta na 3200 vozů.

V západní Evropě dodala Škoda v lednu zákazníkům 32 900 vozů. Nárůst zaznamenala v Německu, celosvětově druhém nejsilnějším trhu značky, kde dodávky vzrostly o 4,7 procenta na 10 500 vozů.

Podle čísel německých registrací tam Škoda ovšem naopak ztrácí o 7,3 procenta na 9900 vozů. Jde ale o dvě odlišné metodiky, Škoda počítá auta předaná klientům, německé úřady pak sledují, kolik škodovek získalo v lednu nové registrační značky. Rozdíl může být způsoben tím, že část vozů jejich kupující ještě nepřihlásili.

Lednové údaje z německého trhu ale nevypadají pro Škodu dobře. Firma ztrácí podíl na trhu. Výrazně klesají prodeje modelů Octavia, Rapid, Yeti, jen nová Fabia se drží na loňských prodejích.

Výrazně ale roste nový Superb, ten v Německu v prodejích překonal dva silné rivaly – Opel Insignia i Ford Mondeo. Před ním ale stále zůstává sesterský Volkswagen Passat a také trojice prémiových modelů střední třídy od automobilek Audi, BMW a Mercedes-Benz, ty ale míří na jinou skupinu zákazníků.

V obtížném tržním prostředí Ruska dodala značka zákazníkům 3600 vozů, meziročně o 30,6 procenta méně. Ve východní Evropě, mimo Rusko, prodala Škoda v lednu 2000 vozů, meziročně o 10,5 procenta méně.

Nárůstů naopak dosahuje automobilka ve střední Evropě. Prodeje značky tam vzrostly o 5,7 procenta na 14 200 vozů. Na domácím trhu v České republice zvýšila značka dodávky o 2,1 procenta na 6400 vozů.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1 055 500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více. Letos chce firma představit nový model SUV. V prosinci loňského roku automobilka prodala 86 600 vozů, meziročně o 5,7 procenta více. Byl to nejlepší prosinec v historii podniku.