Americký výrobce cukrovinek Mondelez International se ve čtvrtém čtvrtletí propadl do ztráty. Důvodem byly ztráty spojené s aktivitami ve Venezuele. Celková ztráta činila 729 milionů dolarů (17,9 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 500 milionů dolarů ve stejném období předchozího roku. Mondelez je rovněž jedničkou českého trhu s oplatkami a sušenkami a má výrobní závod v Opavě.

Tržby společnosti se snížily o 17 procent na 7,36 miliardy dolarů (179,9 miliardy korun). Srovnatelné tržby, tedy bez zahrnutí pohybu směnných kurzů, akvizic a prodeje majetku, díky vyšším cenám o 4,7 procenta vzrostly.

Bez jednorázových položek firma vykázala zisk 46 centů na akcii, zatímco analytici v anketě agentury Thomson Reuters v průměru čekali zisk na akcii 48 centů.

Tržby v Evropě, která je největším trhem firmy, se snížily o 32 procent na 2,57 miliardy dolarů. Takzvané organické tržby, které neberou ohled na výkyvy směnných kurzů, akvizice a prodej majetku, klesly o 1,1 procenta. V Severní Americe tržby vzrostly o 2,1 procenta na 1,82 miliardy dolarů, zatímco organické tržby se o 2,6 procenta zvýšily.

Mondelez je bývalou divizí sušenek, cukrovinek a pochutin americké společnosti Kraft Foods. Působí ve 165 zemích a vyrábí čokolády, sušenky nebo žvýkačky. Mezi její značky patří mimo jiné Cadbury, Milka, Trident, Lu, Toblerone či Oreo. V České republice Mondelez vyrábí v Opavě značky Fidorka, Tatranka, Zlaté oplatky nebo Crispello.