Světová internetová jednička Google roste díky výborným prodejům inzerce, která se zobrazuje na mobilních telefonech, a stále skvěle bodující videoslužbě YouTube.

Tyto faktory jsou hlavním důvodem, proč výsledky společnosti Alphabet, pod niž Google spadá, překonaly očekávání trhu.

Podle obchodů, které proběhly po uzavření hlavního trhu, se Alphabet s přehledem stává nejcennější firmou světa. Akcie totiž po oznámení výsledků poskočily o 6,4 procenta na 820 dolarů, což by firmu oceňovalo na 550 miliard dolarů (přes 13,5 bilionu korun). Alphabet tak o více než deset miliard dolarů překonává hodnotu, na niž burza nyní oceňuje dlouholetou jedničku Apple.

Výsledky ukazují, že z hlediska tržeb je Google globální společnost, která není závislá na americkém trhu. Například osm z deseti dolarů, které YouTube utrží, nepochází z USA. "To ukazuje, že z hodnoty YouTube lze i nadále těžit," myslí si Kevin Kelly, řídící partner z investiční firmy Recon Capital.

Nový miláček investorů 

Některé investorské firmy ještě v noci přispěchaly se zvýšením cílové ceny. Údaj, který ukazuje, kde analytici vidí kurz akcie v ročním horizontu, nezřídka přesahuje 900 dolarů. Analytici RBC nasadili laťku dokonce na 1000 dolarů.

To by Alphabet oceňovalo na 670 miliard dolarů (16,6 bilionu korun), čímž by se majitel Googlu přiblížil hodnotě, kterou burza přisuzovala Applu loni na jaře. Tehdy "jablečnou" akcii poháněla euforie z tržního úspěchu modelu iPhone 6, kterým tým kolem šéfa Tima Cooka reagoval na volání uživatelů po větším displeji. 

Od té doby však Apple naráží na nedůvěru, kterou u investorů vyvolává závislost na jediném produktu, i když jde o tak osvědčenou "dojnou krávu", jako je iPhone. Naproti tomu Google, respektive Alphabet, které tradiční označení akcie GOOGL zdědila, se hřeje ve výsluní zájmu investorů. Jen za poslední rok jeho akcie posílily (se započtením nočního obchodování, kde je aktivita vždy výrazně slabší) o více než 50 procent. Ve stejném období přitom burza jako celek klesala a index S&P 500 ztratil čtyři procenta.