Prestižní módní prodejci, kteří zatím v Česku chybí, dál hledají prostory pro obchody v Praze. Do méně vytížených krajských měst se jim zatím nechce. Bojí se, že tam není taková poptávka a kupní síla. Zejména centrem Prahy ale proudí denně desítky tisíc lidí, minimálně z třetiny turisté, kteří tu s oblibou nakupují věci jim známých značek.

"Místo dlouhodobě poptává prodejce oděvů Gap," uvedl Jan Kotrbáček z poradenské a realitní společnosti Cushman & Wakefield.

Prostory ale chce i řetězec se spodním prádlem Victoria's Secret, který má zatím jen malý obchod na pražském letišti, v neveřejné části druhého terminálu. "Zatím se ale vhodné prostory nepodařilo najít," dodal Kotrbáček.

O centrum Prahy je zájem – některé zahraniční obchody s oděvy jsou pro firmy ve světě nejvýdělečnější. Mekkou módních značek určených pro širokou veřejnost se v posledních letech v Praze stalo Václavské náměstí a ulice Na Příkopě. Tady už ale začíná být těsno. Zajeté značky typu C&A, H&M, Reserved či Zara se rozrostly do pater i do šířky a místo v centru Prahy si pojišťují na dlouho dopředu. Mezi nováčky této pražské lokality patří třeba prodejce pánské, dámské a dětské módy Marc O’Polo nebo Michael Kors.

Dražší a luxusní koncepty se soustřeďují v Pařížské ulici a kolem Staroměstského náměstí. Postupně odsud prorůstají i do okolních ulic. V únoru se na pražském nákupním "bulváru" otevře například první pobočka švédského butiku COS, který je mladší sestrou masovějšího oděvního řetězce H&M. Loni se v Pařížské otevřel také první butik newyorské módy Tory Burch.

Volné obchodní prostory teď v Praze vznikají spíše v menších obchodních centrech, která se rodí na zastávkách městské hromadné dopravy. Příkladem může být zhruba rok funkční Quadrium.

Prostory se také nabízí ve starších "obchoďácích" na okraji města, které se postupně rozšiřují.

Téměř zdvojnásobení kapacit si například naplánovalo obchodní centrum Chodov – ze šedesáti tisíc metrů až na sto tisíc metrů čtverečních, na nichž nabídne skoro tři sta obchodů.

Podle Cushman & Wakefield je stále v Česku volných minimálně padesát tisíc metrů čtverečních obchodní plochy. Často se ale jedná o okrajové lokality, které nejsou pro obchodníky tak atraktivní.

Obchody a značky v centru Prahy

Zahraniční obchody v Praze

Pro větší náhled klikněte na obrázek.