Francouzský výrobce automobilů PSA Peugeot Citroën v loňském roce zvýšil prodej o 1,2 procenta na 2,97 milionu vozů. Oživení poptávky v Evropě totiž mírně převážilo nad útlumem v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích. Oznámila to v úterý firma.

Automobilka zvýšila prodej v Evropě téměř o šest procent. V Číně však zaznamenala pokles téměř o procento a v Latinské Americe se její odbyt snížil o více než pětinu. V Euroasii se propadl dokonce o téměř tři čtvrtiny, a to zejména kvůli Rusku.

Na rozvíjejících se trzích v loňském roce podle PSA panovaly "velmi obtížné ekonomické podmínky". V samotném čtvrtém čtvrtletí nicméně firma zvýšila prodej na čínském trhu o téměř devět procent. Poptávku po automobilech v Číně začátkem října podpořilo snížení daně z obratu u menších vozů.

PSA patří mezi podniky, na které měl v uplynulých letech největší dopad pokles poptávky po automobilech v Evropě. Firma před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby obnovila ziskovost a snížila závislost na evropském trhu.

Předloni se automobilka dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. Akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur, v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.

PSA je po německém koncernu Volkswagen druhým největším výrobcem automobilů v Evropě z hlediska objemu prodeje. V České republice provozuje společně s japonskou firmou Toyota kolínskou automobilku TPCA.