Prodejci těsně před Vánoci zlevňují potraviny o desítky procent. V průměru se dá na štědrovečerním a silvestrovském menu ušetřit 23 procent ceny. Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční, ve které studovala aktuální letákové slevové akce řetězců. Loni dosahovaly slevy v průměru 35 procent.

"Řada lidí před Štědrým dnem vyráží do obchodů, aby se na Vánoce zásobili za co nejpříznivější ceny. Obchodníci se proto snaží nalákat zákazníky právě do své prodejny na zajímavé slevy a další akce. U některých produktů může výše slevy dosáhnout až 50 procent," uvedl ředitel České distribuční Petr Sikora.

Za základní potraviny pro štědrovečerní menu čtyřčlenné rodiny se dá ušetřit až 352 korun, tedy nakoupit o přibližně třetinu levněji.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Předvánoční slevy se netýkají pouze lahůdek, masa a přísad do bramborového salátu, ale také ovoce a zeleniny. Nejvíce akčních cen pak letos nacházíme u vín a sýrů," dodal Sikora.

U silvestrovského menu pro šest lidí dosahuje sleva 29 procent, lidé tak mohou ušetřit necelých 750 korun oproti běžným cenám. Zlevňuje také alkohol nebo šampaňské. Mezi zlevněné zboží patří před Vánoci také hračky pro děti, příslušenství do domácnosti nebo kosmetika.

Analýzu cen potravin provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v Česku. Zkoumala letáky řetězců Tesco, Billa, Penny Market, Lidl, Kaufland, Globus a hypermarket Albert.