Švédský výrobce automobilů Volvo se dohodl s americkou společností Microsoft na spolupráci, která by se měla primárně týkat vývoje samořídícího auta. Předmětem vzájemné kooperace ale budou i brýle HoloLens, které by s pomocí rozšířené reality měly zákazníkům pomoct při nákupu nového vozu.

Bjorn Annwall, viceprezident Volva pro marketing, prodej a servis, uvedl, že by se spolupráce na vývoji autonomního vozu měla týkat několika oblastí, konkrétní ale nebyl.

Volvo tento týden odhalilo interiér samořídícího auta, které prozatím nese název Concept 26. Výrobce toto jméno zvolil cíleně. Ranní cesta do zaměstnání totiž lidem podle průzkumu společnosti zabere každý den průměrně 26 minut. Tento čas tak zákazníci Volva budou moct využít produktivněji než jen opakovaným šlapáním na brzdový a plynový pedál.

"Samořídící auta jsou v centru zájmu naší budoucí strategie," řekl Annwall. Odmítl však komentovat to, zda se spolupráce s Microsoftem bude týkat i Conceptu 26.

Konkrétnější obrysy má ale spolupráce automobilky s technologickou firmou u brýlí HoloLens, které dokážou uživateli promítnout digitální obrazy, které se pak chovají jako součást reálného světa. Microsoft je představil na počátku letošního roku. Zákazníci tak při návštěvě showroomu pomocí brýlí uvidí vůz Volvo ve 3D, budou moct měnit barvy modelu a rovněž uvidí, jak fungují doplňky daného vozu.

Spojování technologických společností s automobilkami je v poslední době trendem. Minulý měsíc například jihokorejská společnost LG oznámila, že bude poskytovat komponenty firmě General Motors, která připravuje elektromobil Chevrolet Bolt. Svá samořídící auta testuje rovněž Google a objevily se spekulace, že k podobnému kroku se v budoucnu chystá i Apple.

Švédská firma Volvo, kterou vlastní čínská společnost Geely, zaznamenala ve třetím čtvrtletí růst zisku o 75 procent na 14,7 miliardy korun. Firmě se daří především díky vyšším prodejům v Evropě.