Operátor Air Telecom dostal od ČTÚ pokutu dva miliony korun za agresivní obchodní praktiky. Pokuta není pravomocná, firma se proti ní odvolala. Na setkání s novináři to v pondělí uvedl předseda ČTÚ Jaromír Novák. V letošním roce jde o jednu z nejvyšších pokut, které úřad udělil. Air Telecom v reakci uvedl, že se žádného správního deliktu nedopustil.

Zástupci Air Telecomu měli vnucovat služby operátora zejména starším lidem a uvádět přitom mylné informace. Ve snaze prodat služby Air Telecomu obchodníci předstírali, že jiný operátor končí svou činnost a Air Telecom je jeho nástupnickou organizací.

"Úřad se na případ dívá velmi přísně, protože firma se jednání dopustila opakovaně," uvedl Novák. Zástupci úřadu prováděli šetření v terénu, přímo u poškozených seniorů. Některým je i přes 90 let.

Air Telecom provozuje mobilní datovou síť U:fon v pásmu 400 MHz a poskytuje služby virtuálního operátora. Činnost externích obchodních zástupců zajišťovala v loňském roce pro Air Telecom podle vyjádření operátora dodavatelská firma. Z preventivních důvodů, aby Air Telecom získal nad činností obchodních zástupců důkladnou kontrolu, převzal později v této firmě rozhodující majetkový podíl.

"Ve spolupráci s ČTÚ jsme navíc průběžně vylepšovali některá z dalších preventivních opatření, která jsou nad rámec našich zákonných povinností. Jde například o verifikační hovor, ve kterém zákazník potvrzuje, že si je vědom přechodu k jinému poskytovateli služeb, nebo uvítací hovor, ve kterém zjišťujeme spokojenost zákazníka s prodejním procesem a funkčností služby," doplnili zástupci Air Telecomu v prohlášení.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Firma za podobné praktiky dostala již letos v únoru pokutu 120 000 korun. Předchozí pokutu operátor rovněž dostal kvůli klamavým praktikám při lákání nových zákazníků před dvěma lety. Zaměřoval se přitom také na seniory.