Tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba ve druhém čtvrtletí vzrostly meziročně o 32 procent na 22,2 miliardy jüanů (asi 86 miliard korun), a překonaly tak očekávání analytiků. Výnosy z nákupů prostřednictvím mobilních zařízení se přitom zvýšily téměř trojnásobně na 10,5 miliardy jüanů, sdělila v úterý firma.

Akcie čínského giganta, které se od loňska obchodují na newyorské burze, vzrostly po zprávě o 10 procent. Údaje totiž investorům ukázaly, že Alibaba si i při slábnoucí čínské ekonomice vede velmi dobře, poznamenala agentura AP.

Čistý zisk společnosti vzrostl na 33,75 miliardy jüanů ve srovnání s výsledkem 2,98 miliardy jüanů o rok dříve; do letošního výsledku je ale započítán jednorázový zisk 16,8 miliardy jüanů z přecenění podílu v dceřiné firmě Alibaba Health. Zisk na akcii očištěný od jednorázových položek dosáhl 57 centů a o tři centy překonal odhady analytiků. Tržby překonaly očekávání téměř o jednu miliardu jüanů.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Alibaba chce vyrovnat zpomalování růstu výnosů z internetového prodeje nástupem do dalších sektorů. V poslední době expanduje zejména na poli médií, kde tento měsíc společnost nabídla převzetí firmě Youku Tudou, která je považována za čínskou obdobu videoservisu YouTube. Společnost také začala expandovat do filmového průmyslu prostřednictvím spolupráce s hollywoodskými studii.