Skandál s manipulacemi při měření emisí vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory se může ještě rozšířit. Automobilka zkoumá, zda manipulace při měření, které byly odhaleny u staršího motoru EA189, nebyly možné také u první verze motoru EA288 používaného od roku 2012. Německé agentuře DPA to řekl mluvčí koncernu. Kolika motorů by se problémy mohly týkat, se zatím odmítl vyjádřit.

Volkswagen zastavil v EU prodej vozů s typem motoru, který umožňuje manipulaci s emisemi - čtěte ZDE

Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem KBA doposud uvedl, že novější motory EA288 ve verzi Euro 6 jsou v pořádku a nemusí být svolány k opravě. O starší verzi se nezmínil. Starší verze motorů EA288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionu vozů s naftovým motorem.