Kvůli emisnímu skandálu skončil ve Volkswagenu další vysoký manažer. Winfried Vahland, který je šéfem české Škody Auto a od listopadu má převzít vedení VW v Severní Americe, skupinu zcela opouští.

"S aférou kolem dieselových motorů nemá rozhodnutí Winfrieda Vahlanda nic společného. K tomuto rozhodnutí ho vedly rozdílné názory na podobu nového koncernového regionu NAR (v Severní Americe), který měl řídit," uvedl mluvčí Škody Jozef Baláž. Ve Vahlandově rozhodnutí prý hrály roli i soukromé důvody.

Zprávu jako první přinesl německý magazín Auto Bild. 

Vahland byl pověřen řízením operací v Severní Americe v rámci změn ve vedení kvůli emisnímu skandálu. Podle dřívějších spekulací byl i jedním z kandidátů na funkci generálního ředitele celé automobilové skupiny.

Působení v koncernu Volkswagen zahájil v roce 1990. Od roku 2005 působil jako výkonný ředitel Volkswagenu v Číně a v roce 2010 byl jmenován předsedou představenstva značky Škoda. Pod jeho vedením uskutečnila Škoda největší růstovou a modelovou ofenzivu ve své historii.

Vahland chtěl "chytré" škodovky

Ještě nedávno měl přitom Vahland se Škodou velké plány. "Sednete si do škodovky, nebudete potřebovat klíček, protože auto se nastaví a přizpůsobí podle vašich dat. Nastaví se podle vás sedadlo, naladí se muzika, navigace, připojí se mobil s aplikacemi. Auto také samo pozná, že chcete odjet," uvedl v rozhovoru pro HN

Teď se s firmou loučí. "Profesor Vahland prokázal v uplynulých 25 letech velkou službu celému koncernu. Respektujeme jeho rozhodnutí a děkujeme mu za jeho mimořádný výkon," uvedl předseda představenstva koncernu Volkswagen Matthias Müller.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

V čele mladoboleslavského podniku má Vahlanda nahradit Bernhard Maier, současný šéf odbytu značky Porsche.