Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v září zákazníkům 93 600 aut, meziročně o 2,1 procenta méně. Prodejní výsledky nepříznivě ovlivnila složitá situace na trzích v Číně, Rusku a východní Evropě.

Naopak v západní a střední Evropě prodeje největší tuzemské automobilky rostly. Příznivému ohlasu se nadále těší modely nové generace, ze silné poptávky profitovaly v září zejména Fabia a Superb.

"V souvislosti s příznivou situací na trhu přichází značce Škoda dostatečný počet objednávek ze západní a střední Evropy. Situace na automobilových trzích Číny, Ruska a východní Evropy je naproti tomu stále složitá. To se odráží i na našich prodejích v těchto regionech," uvedl člen představenstva odpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

V Rusku dodala Škoda v září na celkově silně klesajícím automobilovém trhu zákazníkům 4600 vozů, meziročně o 37 procent méně. Ve východní Evropě mimo Ruska prodala 2900 aut, což je pokles o 3,6 procenta. V Číně prodeje klesly o 4,2 procenta na 23 800 aut, v Indii o 21,9 procenta na 1400 vozů.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Naopak v západní Evropě zvýšila Škoda v září své prodeje o 6,9 procenta na 43 700 vozů. V Německu si značka polepšila o 7,7 procenta na 15 300 aut a zůstává tam nejsilnějším importérem. 

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě přibližně 25 900 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.