Německý výrobce luxusních vozů Audi zvýšil v září prodej meziročně o 6,8 procenta na 170 900 vozidel. Oznámila to firma, která je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Firmě pomohl solidní zájem o její vozy ve Spojených státech a v jižní Evropě. Skandál kolem emisí na prodej vozů Audi v září ještě nedolehl.

O podvodech jsem věděl dlouho. Ale tajil jsem to, kaje se šéf americké divize Volkswagenu Horn - čtěte ZDE

Prodej vozidel značky Audi se v USA po srpnovém nárůstu o 9,9 procenta v září zvýšil o 16,2 procenta. Odbyt v Číně vzrostl o 2,9 procenta, zatímco v srpnu o více než čtyři procenta klesl. V Evropě se prodej zvýšil o 8,8 procenta.

"S ohledem na špatnou situaci na trhu v důležitých regionech hodnotíme vývoj odbytu ve třetím čtvrtletí příznivě," uvedl šéf prodeje automobilky Audi Luca de Meo.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Skandál s vykazováním nepravdivých hodnot emisí u naftových vozů koncernu Volkswagenu, který vypukl 18. září, se po celém světě týká zhruba 11 milionů automobilů. Z toho připadá asi pět milionů na vlajkovou značku VW, přes dva miliony na Audi a 1,2 milionu na vozy značky Škoda.