Dvě z největších čínských internetových firem Meituan a Dianping Holdings se sloučí. Vznikne tak firma s dominantním postavením na čínském trhu v oblasti poskytování různých služeb, od lístků do kina, přes kupony na slevu do restaurace až po rozvoz jídla k zákazníkovi. Podle listu Financial Times vznikne spojením firma s hodnotou 20 miliard dolarů (přes 480 miliard korun).

Společnost Meituan je částečně vlastněna čínským internetovým prodejcem Alibaba Group Holding a nabízí slevové kupony, podobně jako třeba americká firma Groupon. Dianping se zaměřuje na nabídky restaurací a její aktivity jsou podobné aktivitám americké společnosti TripAdvisor. Podporuje ji Tencent Holdings, což je konkurent Alibaby.

Obě společnosti mají významné postavení na domácím trhu s O2O službami, tedy takovými, které lákají zákazníky k nákupu na internetu a umožňují výběr a nákup zboží a služeb po internetu i v kamenných prodejnách. Meituan měl v prvním pololetí na čínském O2O trhu podíl zhruba 52 procent, Dianping asi 30 procent.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Spojená skupina se stane silným konkurentem dalším zavedeným hráčům na trhu, jako je platforma Nuomi čínského vyhledávače Baidu. Provozovatel stránek Baidu v červnu uvedl, že do svých stránek, které nabízejí slevové kupony, investuje 20 miliard jüanů (75,6 miliardy korun). Jeho cílem je učinit z Nuomi do konce roku dvojku na trhu.