Do středu pozornosti vyšetřování skandálu automobilky Volkswagen se dostali dva nejvyšší inženýři celého koncernu. Podle informací, kterými disponuje Wall Street Journal, oba dobře věděli o celém podvodu a dovolili instalaci podvodného softwaru do dieselových motorů.

Obviněnými z podvodu tak jsou Ulrich Hackenberg a Wolfgang Hatz, kteří v minulosti působili ve vývoji Volkswagenu a byli zodpovědní i za vývoj motorů. Hackenberg v současnosti působí na pozici vedoucího vývoje automobilky Porsche. Druhý jmenovaný pak zastává stejnou funkci v Audi.

Němečtí inženýři se dostali na seznam vyšetřovatelů již 24. září. Tehdy přišel list Spiegel s informací, že oba inženýři včetně generálního ředitele americké divize přijdou o místo. List zprávu zveřejnil den potom, co odstoupil šéf Volkswagenu Martin Winterkorn.

S největší světovou automobilkou, která zaměstnává téměř 600 tisíc lidí, zatřásla zdánlivá maličkost. Inženýři naftová auta upravili tak, aby snadněji splnila náročné emisní normy, to ale dokázala jen v laboratorních podmínkách. Na silnicích vypouštěla až čtyřicetkrát víc škodlivých plynů.