Po otevření tunelu Blanka zhoustla doprava na některých místech v Praze 6, nezvykle byla naopak v ranní špičce bez kolon magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách.

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Uvedla to pracovnice Dopravního informačního centra Praha, které spadá pod Technickou správu komunikací hlavního města Prahy (TSK).

Tunel Blanka se otevřel v sobotu, v pondělí je tak v provozu první pracovní den. V průměru projelo Blankou 1500 vozidel za hodinu a v 11 hodin dopoledne byla zvýšena rychlost v tunelu z 50 na 70 km/h. V neděli využilo tunel zhruba 45 000 automobilů.

Kolony se víc než dřív v pondělí ráno tvořily ve Svatovítské ulici a kolem její křižovatky s ulicí Milady Horákové a také v Patočkově ulici ve směru k Bělohorské. Na těchto místech jsou výjezdy z Brusnického tunelu, který je součástí tunelového komplexu Blanka.

Volné byly kolem 8.15 naopak ulice V Holešovičkách a most Barikádníků, což podle pracovnice dopravního informačního centra nebylo před otevřením Blanky zvykem.

Nedaleko od mostu ústí Bubenečský tunel, který také patří k nově zprovozněným součástem Blanky. "Co je hodně překvapující, je také Wilsonova, ta je úplně volná," popsala pracovnice centra provoz na magistrále.

Kolony v pondělí ráno podle ní tradičně popojížděly v obou směrech v Dobříšské ulici, ucpaná byla jako obvykle také Štěrboholská spojka.

Blankou se od pondělí projede rychleji

V pražském tunelu Blanka se v pondělí od 11.00 zvýšila maximální povolená rychlost na 70 kilometrů v hodině. Od sobotního otevření mohli řidiči jezdit nejvýše 50 kilometrů v hodině.

Problémy v provozu magistrát zatím nezaznamenal. "Vyhodnotili jsme víkendový provoz i provoz v pondělí dopoledne ve špičce a nic nebrání tomu, aby byla rychlost v tunelu zvýšena. Zároveň se ukázalo, že pro začátek zvolená padesátka byla dobré rozhodnutí, protože řidiči si na tunel museli zvyknout," řekl náměstek primátorky hlavního města Petr Dolínek (ČSSD). Zvýšení rychlosti podle něho již schválili dopravní policisté.

Provoz v tunelu se o víkendu i v pondělí ráno obešel bez vážnějších problémů, uvedl náměstek.

Policisté museli pouze o víkendu vyvádět z tunelu několik nadšenců, kteří si jej šli zevnitř fotit.

Stejně tak zasahovali v případě několika řidičů, kteří zastavili v bezpečnostních zálivech a rovněž si chtěli tunel fotografovat. Technické problémy se v rámci provozu Blanky zatím neobjevily.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka byl zprovozněn v sobotu odpoledne po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním.

Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

Tunelem by mělo denně projet na 80 000 aut, město však odhaduje, že v prvních týdnech po zprovoznění to bude kolem 50 000 vozů.