Supermarkety Billa loni zvýšily v Česku zisk o 62 procent na 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun. Podobně se dařilo i prodejnám Penny Market, které společně s Billou patří do německé obchodní skupiny REWE Group.

Diskontní prodejny Penny Market dosáhly loni zisku 523 milionů korun, což je meziroční nárůst o 77 procent. Tržby řetězce se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. 

Na konci loňského roku Billa v Česku provozovala 199 prodejen, meziročně jich sedm ubylo. Společnost v Česku zaměstnává 5657 lidí, meziročně o 100 víc. Síť řetězce Penny Market pak tvoří 353 obchodů. Firma loni zvýšila počet zaměstnanců o 231 na 5716.

Podle výzkumu společnosti Nielsen patřil Penny Market společně s Kauflandem k mezinárodním řetězcům, které loni otevřely v Česku nejvíc obchodů, a to pět. Diskontní řetězec Lidl postavil tři nové prodejny. Ahold, kromě převzetí 15 hypermarketů a 13 supermarketů Interspar, otevřel další dva své supermarkety.

Mezi českými domácnostmi se dle studie GfK letos zvýšila obliba hypermarketů, jako své hlavní nákupní místo potravin a základního nepotravinářského zboží je uvádí 47 procent domácností. Je to nejvíc od vstupu hypermarketů na tuzemský maloobchodní trh. Loni hypermarkety preferovalo 43 procent rodin, v roce 2000 necelá čtvrtina.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Naopak mírně klesla obliba diskontních řetězců, které jsou nyní hlavním nákupním místem pro 23 procent domácností. Supermarkety si meziročně drží 17procentní podíl. Obliba menších prodejen klesla meziročně z 15 na 12 procent.

Supermarkety a hypermarkety dohromady představují 81 procent celkového obratu sítě potravin a obchodů se smíšeným zbožím. Zbývajících 19 procent připadá na tradiční obchody s plochou do 400 metrů čtverečních. Počet supermarketů se za posledních 15 let zvýšil z 900 na 1349, hypermarketů přibylo z 68 na 314.