Německá automobilka BMW v srpnu meziročně zvýšila prodej o 7,2 procenta na 156 437 vozů. Silný růst poptávky v Evropě totiž převážil nad poklesem na čínském trhu. Firma, která je největším výrobcem luxusních automobilů na světě, tak zažila nejlepší srpen ve své historii.

V srpnu se ale dařilo i konkurenčním značkám. Nárůstu prodeje dosáhly rovněž značky Audi a Porsche, které jsou součástí koncernu Volkswagen.

Za prvních osm měsíců letošního roku prodej vozů BMW meziročně vzrostl o 7,4 procenta na rekordních 1,43 milionu vozů. "Ačkoliv hospodářská situace na některých trzích zůstává obtížná, nadále globálně prodáváme více automobilů než kdykoliv předtím," uvedl člen představenstva BMW Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing. Automobilka v srpnu zvýšila prodej v Evropě o 19 procent, zatímco v Číně utrpěla pokles o 1,4 procenta.

Na poptávku po autech v Číně má negativní dopady zpomalování růstu tamní ekonomiky. Čínské sdružení výrobců automobilů (CAAM) ve čtvrtek oznámilo, že celkový prodej aut v Číně v srpnu meziročně klesl o tři procenta na 1,7 milionu. Prodej tak vykazuje pokles již pět měsíců za sebou. 

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Společnost Audi oznámila, že v srpnu zvýšila celosvětový prodej téměř o tři procenta na rekordních 128 650 vozů, a to navzdory čtyřprocentnímu poklesu v Číně. Některým automobilkám se ale daří útlumu na čínském trhu odolávat. Například výrobce sportovních a terénních vozů Porsche uvedl, že prodej v Číně mu v srpnu stoupl o více než 17 procent na 4821 vozů. Celosvětový prodej vozů Porsche se pak zvýšil téměř o pětinu na 17 893 aut.