Filmovému studiu Paramount se sázka na herce Toma Cruise vyplatila. Jeho nejnovější snímek Mission: Impossible – Národ grázlů za první víkend v severoamerických kinech utržil 56 milionů dolarů a například jeho páteční výkon, kdy utržil 20,3 milionu, představoval nejlepší výsledek ze všech pěti dílů této akční série.

Paramount a společnost Skydance Productions, které do výroby filmu Mission: Impossible – Národ grázlů investovaly 150 milionů dolarů, tak podle analytiků nemají důvod k obavám, že by se nezaplatil.

Odhady za zahraničí tržby se v neděli odpoledne pohybovaly okolo 60 milionů dolarů. V takovém případě by nová Mission: Impossible mohla po prvním víkendu mít na kontě až 116 milionů dolarů. Nejlépe se snímku dařilo v Jižní Koreji, kde zatím utržil 16 milionů dolarů.

Podle statistik společnosti Rentrak na novou Mission: Impossible chodí ze 63 procent muži. Diváků starších 25 let bylo 62 procent a 18 procent uvedlo, že na film přišlo jen díky tomu, že v něm účinkuje Cruise.

Filmu Mission: Impossible – Národ grázlů podle analytiků pomohla také zvládnutá reklamní kampaň. Světová premiéra snímku se odehrála v opeře ve Vídni, kde se film natáčel – a přímý přenos z tohoto večera se stal historicky nejsledovanějším streamem na stránkách Yahoo.com.

Cruise kromě toho novou Mission: Impossible propagoval na akcích v New Yorku, Torontu, Londýně a v Soulu.

Zatímco v Česku patří Mission: Impossible k nejznámějším Cruisovým filmům i díky tomu, že se tu část série natáčela, v USA nikdy nebyla v kategorii zcela nejvýdělečnějších akčních filmů. Například poslední snímek s podtitulem Ghost Protocol utržil 209 milionů dolarů v USA a v Kanadě, ale 485 milionů v zahraničí.

Očekává se, že také nynější film udělá zhruba 70 procent tržeb mimo severoamerická kina.