Hrubé výdaje na reklamu v pololetí vzrostly o 2,8 procenta na 32,6 miliardy korun. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen Admosphere. Největší nárůst opět zaznamenala televizní reklama. Další pokles postihl inzerci v tištěných médiích.
Výdaje na reklamu v televizi v pololetí stouply o 9,7 procenta na 16,7 miliardy korun. Vysoký nárůst vykázaly i v samotném červnu, kdy vzrostly o 12,5 procenta na 2,99 miliardy korun. Výdaje na reklamu v rádiích vzrostly o 1,7 procenta na 3,01 miliardy korun. O 1,4 procenta stoupla venkovní reklama, na kterou v pololetí šlo 2,04 miliardy Kč. Procentní růst na více než 80 milionů vykázala kinoreklama.
Další propad výzkum zjistil u tištěné inzerce. V pololetí v ceníkovém srovnání přišla o 3,9 procenta na 8,1 miliardy korun. Ještě vyšší procentní propad zaznamenala internetová reklama, kterou výzkum registruje v rozsahu projektu AdMonitoring, tedy takzvané displayové reklamy. Ta v pololetí klesla v ceníkových cenách o 11,6 procenta na 2,68 miliardy Kč.
Mediatyp | 1. pololetí 2014 | 1. pololetí 2015 | Změna |
Celkem | 31,745.939.000 Kč | 32,631.520.000 Kč | 2,80 % |
TV | 15,227.319.000 Kč | 16,711.968.000 Kč | 9,70 % |
Tisk | 8,425.824.000 Kč | 8,099.314.000 Kč | -3,90 % |
Rádio | 2,962.994.000 Kč | 3,013.417.000 Kč | 1,70 % |
Internet* | 3,035.508.000 Kč | 2,683.186.000 Kč | -11,60 % |
Outdoor | 2,014.438.000 Kč | 2,042.864.000 Kč | 1,40 % |
Cinema | 79,856.000 Kč | 80,771.000 Kč | 1,10 % |
Zdroj: Nielsen Admosphere, SPIR-Nielsen Admosphere, ATO-Nielsen Admosphere
* Pozn: Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.