Za posledních 12 měsíců proinvestovala nejvíce do reklamy česká pobočka automobilky Hyundai. Na druhé příčce se podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru umístila Škoda Auto a třetí je její koncernová matka Volkswagen. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen Admosphere.

Hyundai vydalo od loňského června do letošního května na inzerci ve všech médiích dohromady v ceníkových cenách 496 milionů korun, Škoda Auto vynaložila 379 milionů a Volkswagen 249 milionů korun. Na dalších místech skončily značky Renault a Ford s výdaji 215, respektive 210 milionů Kč.

Hyundai přitom v prvním pololetí zvýšilo prodej o čtyři procenta na 8956 vozů a patřilo mu tak třetí místo na trhu. Škoda byla první s růstem o téměř 28 procent na 36 521 aut. Volkswagenu pak patří na trhu druhá příčka, když zvýšil prodej o 44 procent na 12 674 vozů.

Podle průzkumu mezi internetovými uživateli má 86 procent Čechů v domácnosti jedno auto. Téměř dvě pětiny jezdí značkou Škoda, na druhém místě je Ford s 12 procenty a třetí je Renault s 11 procenty.