Z dvoumiliardové ztráty v roce 2013 se České dráhy loni přehouply do mírného zisku 156 milionů. Tomu ale napomohla nákladní doprava ziskem 877 milionů, osobní je 865 milionů ve ztrátě. Teoreticky by však osobní doprava vůbec prodělávat neměla.

České dráhy provozují většinu vlaků na objednávku státu či krajů a měly by dostávat takovou úhradu, aby měly přiměřený zisk. Některé vlaky pak dráhy provozují na své vlastní riziko, pokud to dává ekonomický smysl. I zde by tedy měly být v zisku. Výsledkem ale je zmíněná bezmála miliardová ztráta. Ta je o to překvapivější, že dráhy udělaly prakticky vše, aby se jejich výsledky zlepšily.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se