Špatná zkušenost s firemní mobilní aplikací může některé spotřebitele odradit od koupi produktů či služby dané společnosti, a to až v 55 procentech. Týká se to především generace Y (také nazývané "millennials"). Vyplývá to ze studie společnosti Oracle. 

Celosvětově provedená studie Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation (Generace Y a mobilita: jak mohou firmy využít zájmu mladých lidí o mobilní aplikace) ukazuje, že 39 procent mladých lidí po špatné zkušenosti s mobilní aplikací také služby a produkty příslušné firmy méně doporučuje ostatním, 27 procent získá dokonce negativní pohled na nabídku firmy jako celek.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Z průzkumu jasně vyplývá, že pokud firmy nejsou schopny poskytnout svým stávajícím a potenciálním zákazníkům mobilní aplikace očekávané úrovně, projeví se to na hodnotě jejich značky. Riskují, že si odcizí mladou generaci a vyklidí trh konkurenci.

"Příjemná a personalizovaná uživatelská zkušenost se stává novou zbraní, jak zaujmout a udržet mladé lidi," uvádí Suhas Uliyar, viceprezident pro mobilní strategii a řízení produktů ve společnosti Oracle. "Firmy, které nedokáží nabídnout zákazníkům přidanou hodnotu v podobě pohodlné a funkční mobilní aplikace, mají jen malou šanci získat na trhu vedoucí postavení." 

Musíte být užiteční

Studie rovněž ukazuje, že mladí uživatelé si vypínají zasílání nevyžádaných sdělení, která nesouvisejí s jejich individuálními potřebami (více než polovina, 56 procent respondentů, preferuje taková oznámení nedostávat a stejná část uvádí, že na ně reagují pouze výjimečně), ale rádi přijímají od podniků komunikaci a podporu, která jim přináší nějakou přidanou hodnotu. 73 procent respondentů kladně přijímá možnost objednat si produkt nebo službu pomocí mobilní aplikace, podobně 71 procent chce, aby tímto způsobem mohli za služby platit, 65 procent řešit problémy nebo vznášet stížnosti a reklamace.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se