Společnost Student Agency loni utržila za prodej letenek 2,56 miliardy korun, což je nárůst o 18 procent proti předchozímu roku. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou v pondělí společnost rozeslala médiím.

Zisk společnost neuvádí. Stala se největším prodejcem letenek na českém trhu, protože konkurenční Asiana, jež provozuje portál Letuška.cz, loni rostla o sedm procent a měla tržby 2,2 miliardy. Společnost Radima Jančury prodala 242 tisíc letenek, největší zájem je o lety do Paříže.

Obchodní ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová soudí, že příčinou nárůstu je především cenová dostupnost letenek. "Stále více lidí z Česka létá na dovolenou či za prací. Díky akčním nabídkám je možné dostat se do Severní Ameriky i za 10 tisíc korun, s nízkonákladovými společnostmi lze létat po Evropě i za pětistovku," řekla Janičinová.

Nejoblíbenější destinací v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím. Největší zájem o letenky do těchto míst bývá na jaře a na podzim. Mimoevropským destinacím vládl loni podobně jako v minulosti thajský Bangkok. V první pětici byla i další exotická místa, mezi něž se vklínil pouze tradiční New York. Podle Janičinové však vzrostl nejen podíl dovolenkářů, ale také byznys klientely, a to o deset procent.

Největší konkurence Asiana loni prodala 167 tisíc letenek. Přestože to byl jedenáctiprocentní nárůst, předpokládá na rozdíl od Student Agency, že celkový trh spíše klesal.