Zakladatel společnosti Cybex Martin Poš (44) se po své firmě pohybuje na longboardu - delší verzi skateboardu. “Je to rychlejší a pohodlnější přesun,” vysvětluje čtyřiačtyřicetiletý Čech na prahu své kanceláře v německém Bayreuthu. Pohodlným přesouváním se zabývá i firma, kterou vybudoval. Konkrétně přemisťováním dětí.

Pošův Cybex začal před deseti roky vyvíjet stylové autosedačky a dětské kočárky. Navrhují je čeští designéři ze studia Koncern, konstruují němečtí inženýři a vyrábějí se v Asii. Cybex je v tom dnes nejlepší v Evropě - třeba v Německu ovládá polovinu trhu.

To je ovšem podnikateli a bývalému vrcholovému desetibojaři málo. Aby se dostal na globální trh a mohl vyrábět nejen více, ale i jiné zboží, prodal Poš loni Cybex obří čínské skupině GoodBaby. Největšímu výrobci dětského zboží na světě. Poš ale zároveň ovládl 10 procent akcií celého holdingu a stal se jedním z výkonných ředitelů skupiny.

Od čínského zakladatele GoodBaby nyní postupně přebírá strategické vedení firmy a má nakročeno k roli globálního šéfa. “Jsem jediný běloch ve vedení čínského koncernu,” říká Poš v rozhovoru pro HN. “Je to, jako by se spojil Apple se Samsungem,” směje se.

“Můj cíl bylo dostat se na olympiádu. Byl jsem v přípravném kádru na olympijské hry, ale zranil jsem se, takže to nevyšlo. Ten komplex teď kompenzuji v byznysu,” vysvětluje, co ho žene v jeho životě dopředu. Popohání ho také vzpomínka na dětství strávené v Rakousku, kde se potýkal s tím, že je imigrant.

Co chystá dál? Se Cybexem a dalšími značkami skupiny chce „vítězit” na dalších kontinentech: v Severní Americe, Asii i Africe. Nemusí to být nutně jen s autosedačkami a kočárky. “Budeme se soustředit na všechny výrobky, co ulehčí život rodičům. Nabízí se elektronika či aplikace,” naznačuje.

Poš říká, že se znovu octl ve start-upu. Ten má ovšem roční obrat blížící se miliardě dolarů, zaměstnává 25 tisíc lidí a má zajištěnou přízeň řady světových celebrit, které vozí děti v produktech Cybex.

Rozhovor čtěte v pátek v Hospodářských novinách a na webu IHNED.cz