Změny v jízdních řádech, které mají v Praze nastat už od dubna, nakonec nemusejí být tak rozsáhlé. Společnost Ropid, jež v hlavním městě organizuje veřejnou dopravu, totiž přijde o současného šéfa Pavla Procházku, který za změnami stojí. A oslovení kandidáti na tuto pozici tvrdí, že pokud vyhrají výběrové řízení, se změnami přibrzdí.

Nový šéf by měl navíc do funkce nastoupit co nejdřív. "Očekávám, že jméno nového ředitele Ropidu bude známo do konce února," řekl HN náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD), který má na starosti dopravu.

Proč ale Praha vypsala výběrové řízení na nového ředitele právě v době, kdy se plánuje tak zásadní změna jízdních řádů? Podle Dolínka proto, že už musí skončit situace, kdy Procházka je osm let jen pověřený řízením Ropidu, a není tedy řádným šéfem. "Chceme napravit chyby minulých vedení města, která nebyla schopna vypsat na tuto pozici řádné výběrové řízení. Je nutné, aby organizace měla stabilní vedení," tvrdí Dolínek.

ROPID

Regionální organizátor pražské integrované dopravy je příspěvkovou organizací hlavního města. Koordinuje Pražskou integrovanou dopravu, tedy systém, který zahrnuje metro, tramvaje, železnici i městské a příměstské autobusové linky. Zasahuje na území Prahy a Středočeského kraje.

Do konkurzu se přihlásilo bezmála 20 lidí. Zkoušel to i pověřený ředitel Procházka. Jelikož ale nemá magisterský titul, což je jedna z podmínek soutěže, nemůže uspět. "Nechci se k ničemu vyjadřovat," odmítl cokoliv komentovat Procházka.

Ze všech účastníků vybere speciální komise v úterý pět až šest finalistů. Ti na další setkání přijdou představit své plány, jak by měl Ropid fungovat. Následně se rozhodne o vítězi.

Ne všichni členové komise ale považují za ideální, že se ředitel Ropidu vybírá právě teď. "Ono je trochu nešťastné, že se mění trasy a vybírá se nový ředitel, který za to ponese odpovědnost, ačkoliv s tím nemá nic společného. Pro kohokoliv, koho vybereme, to bude nepříjemná situace, do které bude vstupovat," řekl HN pražský zastupitel a člen komise Ondřej Mirovský (Trojkoalice).

Ačkoliv jména kandidátů jsou tajná, Hospodářské noviny některá získaly. Ropid chce vést například referent útvaru dopravních informací na Technické správě komunikací Martin Šubrt.

"Teď by měly proběhnout pouze nutné úpravy související se zprovozněním metra. To znamená změny okolních autobusových linek a zrušení tramvaje číslo 2. Nový ředitel nemůže být postaven před situaci, kdy by se zavedly změny v tomto rozsahu a on by pak musel předstoupit před lidi a říct: Tak a teď to budeme vracet zpátky. To je nepředstavitelné," tvrdí Šubrt.

V případě, že se stane ředitelem, plánuje rozsáhlejší změny přibližně za rok. "A to opravdu po podrobném projednání, a ne takto hekticky," dodal.

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se