Velký zájem projevují dopravci o železniční cestu z Plzně do Mostu. Jde o první dotovanou trať v dálkové dopravě, na které by mohl jezdit někdo jiný než České dráhy.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) totiž vypsal soutěž na nového dopravce, který bude státem objednané rychlíky mezi Plzní a Mostem jako jediný provozovat. A to od prosince příštího roku na dalších 15 let.

"Arriva má zájem zúčastnit se výběrového řízení na provozování linky dálkové dopravy Plzeň-Most. Skupina Deutsche Bahn (pod niž Arriva spadá - pozn. red.) má k dispozici různé typy motorových jednotek, které by mohly vyhovovat podmínkám zadávacího řízení," řekl HN obchodní ředitel Arrivy Jiří Nálevka. Konkrétní rozhodnutí o podání nabídky ale učiní až poté, co se důkladně seznámí se zadávací dokumentací.

Z ní vyplývá, že největší váhu, konkrétně 92procentní, bude mít při hodnocení nabídek to, jak velké dotace budou dopravci žádat. Ministerstvo předpokládá, že za patnáctiletý provoz vyplatí na této podpoře 695 milionů korun.

Mezi další požadavky výběrového řízení patří zajištění vagonů 1. třídy, dostupnost internetového připojení či existence zásuvek.