Příjmy americké internetové společnosti v posledním čtvrtletí loňského roku dosáhly výše 18,1 miliardy dolarů. Narostly tak oproti stejnému období v roce 2013 o 15 procent, tehdy Google dosáhl na 15,71 miliardy dolarů. Firma ale řeší jednu z nejdůležitějších věcí při podnikání na internetu: Zisky z online reklamy.

Největší internetový vyhledávač na světě podle svých výsledků ve čtvrtém čtvrtletí navýšil příjmy z inzerce o 14 procent. Průměrná cena za jedno kliknutí na reklamu ale klesla o tři procenta a podle analytiků se jedná o trend posledních let.

Jak dodává server CNN Money, Google, Facebook, Twitter a další společnosti doslova "bojují o oči" svých uživatelů a to, kde nakonec spočinou. Právě nižší než očekávaný příjem z reklamy, který tvoří značnou část výdělků společnosti, zklamal analytiky. Ti ostatně očekávali, že firma ve čtvrtém kvartále utrží 18,46 miliardy dolarů.

Na ostatních polích se ale Google dařilo. Příjmy z jeho tradičních služeb - vyhledávače nebo video serveru YouTube - v posledním čtvrtletí přinesly až 69 procent všech příjmů, tedy 12,43 miliardy dolarů. Čistý zisk společnosti pak byl 4,76 miliardy dolarů, oproti roku 2013 stoupl o 28 procent.

Akcie firmy v prodlouženém obchodování klesly o 3,5 procenta na 493 dolarů za kus. V pátek ráno byly na úrovni 510,66 dolarů za akcii.

Finanční ředitel Patrick Pichette při oznámení výsledků rovněž řekl, že silnější dolar společnosti uškodil. Kvůli němu prý společnost přišla o 616 milionů dolarů. Společnost také uvedla, že sníží investice do projektu Google Glass, protože nesplnil interní cíle.